Eвропейските автомобилни производители призовават Европейската комисия и страните членки да променят подхода си във воденето на търговски преговори. Политиката им ще трябва на първо място да подпомага местното производство, вместо да се отказва от него.
По време на третата европейска бизнес конференция в Брюж, Белгия, президентът на ACEA (Европейската асоциация на автомобилните производители) Серджо Маркионе, шеф на Fiat, изложи съществуващата дилема пред Карел де Гоч, комисаря, отговорен за търговията в Европа.
Автомобилните производители в Стария свят са стресирани от дългосрочните икономически перспективи пред бранша, които предвиждат либерализация на пазарите и намаляване на бариерите за търговия и инвестиции.
„Намираме се в странна ситуация, в която страдаме от липса на гъвкавост и ограничена конкурентоспособност“, заяви Мариконе.
Потенциалните партньори от споразумението за свободна търговия гледат на Европа като на голяма риба за хващане с нейните 500 млн. заможни купувачи. А да речем, индийското правителство пази домашния си пазар и няма индикации, че тази стратегия скоро ще се промени. Необходима е гаранция за равнопоставеност за всички. „Има начин това да стане – всичко започва с премахването на митата и за двете страни и прилагането на асиметрични такси само в специфични случаи“, смята Маркионе.
Безтарифните бариери също трябва да бъдат премахнати. Честната търговия ще изисква мониторинг на домашното законодателство, което несправедливо налага неравнопоставеност между играчите. „Начинът, по който ЕС се споразумява с Южна Корея, е пример за това как не бива да се случват нещата, а при преговорите в сянка, които се водят с Индия и Япония, залогът е още по-висок“, е заключението на ACEA като цяло.
Все още няма коментари. Бъдете първите, които ще изразят мнението си!